2024. március 26-án összeomlott a Francis Scott Key híd Baltimore-ban. Vajon miért éppen ott és miért éppen akkor történt a tragédia? Ez a kérdés késztetett engem arra, hogy olyan asztrológiai jelzéseket keressek, amelyek összefüggésbe hozhatók a híd katasztrófájával, valamint az összeomlás idejét is kellőképpen visszaigazolják.
Manapság egészen ritkán hallunk olyan tragikus kimenetelű balesetről, mint amilyen a baltimore-i híd katasztrófája volt. De mi is történt pontosan? 2024. március 26-án, kedden, helyi idő szerint hajnali 01:28-kor összeomlott a baltimore-i Francis Scott Key Bridge, miután nekicsapódott tartópillérének a Dalí, egy meghibásodott és irányítását vesztett konténerszállító teherhajó. Az úttesten dolgozó karbantartó személyzet hat tagja meghalt, a hatóságok további kettő embert szerencsésen kimentettek a folyóból.

Első lépésben ismerjük meg a katasztrófa körülményeit! Mi történt aznap? Hogyan történt a baleset? Szükséges feltárnunk még a híd rövid történetét is: mikor avatták fel? A hídavatási ünnepség időpontja is rendelkezésünkre áll, amely az asztrológiai elemzésem kiindulási pontját fogja képezni.
A bejegyzés elején feltett kérdést többféle asztrológiai technikával és módszerrel meg lehet – és szerintem meg is kell – közelíteni. Így egy komplex elemzést tudunk összeállítani, az egyes jelzések és összefüggések bemutatásával. Jelen blogbejegyzéssel nem egy ilyen bemutatása a célom, hanem az, hogy megmutassam, hogy milyen lényegre törő összefüggéseket tudunk találni akár egyetlenegy asztrológiai technikával is.
Mi történt pontosan?
A katasztrófát megelőzően, 2024. március 26-án, 0:45 előtt néhány perccel a Dalí teherhajó elhagyta a baltimore-i kikötőt és elindult a Srí Lanka felé tartó útjára. Oda menetrendje szerint 2024. április 22-én kellett volna megérkeznie. Ám az események, az indulást követően körülbelül háromnegyed órával, váratlan fordulatot vettek:
01:24 perc körül a Dalín kialudtak a fények, teljes áramkimaradás lett a hajón.
01:25 perc körül a fények visszagyulladnak, majd sötét, sűrű füstfelhő gomolygott fel a hajóról.
01:26 perc körül a Dalín ismét kialudtak a fények, leadták az első vészjelzést.
01:27 perckor a fények újra kialudtak, a teherhajó irányt változtatott, leadták a második vészjelzést. Egységeket küldtek a híd lezárására.
01:28 perckor az irányíthatatlanná vált Dalí a hídnak ütközött, a híd azonnal összeomlott. Az utolsó mozgó jármű 40 másodperccel ezelőtt hagyta el a hidat.

A híd középső, acélszerkezetű része az ütközést követően teljes egészében megsemmisült és a vízbe csapódott. Mindez az amerikai hajózás egyik legforgalmasabb útvonalán, a balitomore-i kikötő közelében. A kikötő vízi forgalma leállt. Mivel a Francis Scott Key híd a város körüli autópálya-körgyűrű részét képezte, összeomlásával a helyi közúti közlekedés is ellehetetlenült. A katasztrófának sajnálatos módon halálos áldozatai is voltak, mert a baleset idején éppen a híd útburkolat javítását végezték. Az ott tartózkodó emberek közül csak kettőt sikerült élve kimenteni a folyóból.
A Francis Scott Key híd építésének története
A Francis Scott Key híd egy acélszerkezetű híd Baltimore külső részén, a kikötő bejáratánál, amely a Patapsco folyó torkolata felett ível át. 2,6 kilométer hosszú és 55 méterrel emelkedik a folyó szintje fölé.
A híd építése 1972-ben kezdődött meg és akkoriban még Outer Harbor Bridge-nek (külső kikötői hídnak) hívták. A ma használatos nevét 1976-ban kapta meg, amikor még építés alatt állt. Névadója Francis Scott Key, aki az amerikai himnusz szövegírójaként vált ismertté.
A hidat az eredeti ütemtervhez képest több év csúszással adták át. Végül 1977. március 23-án nyitották meg a közönség előtt, délelőtt 10 órakor. Kis kutatómunkával rengeteg fényképet és több videófelvételt lehet találni az interneten az átadási ünnepségről. Az egyik ilyen felvételen azt is megemlítik, hogy az átadás előtti utolsó pillanatokban még építőmunkások dolgoztak a hídon. Az átadásról és a híd előtörténetéről a helyi újság, a The Baltimore Sun aznap egy hosszabb cikket is közölt. Ebből derül ki az is, hogy a híd átadása délelőtt 10 órakor volt.
Asztrológiai vizsgálódás
A részesülési pontokról
Egy elemzés megkezdésekor célszerű végig gondolni, hogy milyen irányból érdemes megközelíteni a kérdést. Itt azt is fontos figyelembe venni, hogy nem egy ember születési képletéről van szó, hanem eseményképletekről. Mivel rendelkezésemre áll a híd avatási képlete, amely kiindulási pontként tud szolgálni, és mivel az esemény jellege is elég speciális, úgy döntöttem, hogy a vizsgálódást a részesülési pontokkal fogom kezdeni.
Sajnos a modern asztrológia illetve asztrológiai hagyomány mára már szinte teljes egészében mellőzi a részesülési pontok használatát. A klasszikus asztrológia, azon belül is főként az arab világhoz köthető korszak, nagy jelentőséget tulajdonított a részesülési pontoknak. A ma fellelhető asztrológiai források szerint egészen körülbelül a 16-17. századig voltak használatban.
A részesülési pontokat a régiek egy adott témakörre specializálva használták. Leginkább a pont helyét és urát vizsgálták és ennek megfelelően mondtak ítéletet.
A híd avatásának és katasztrófájának eseményképlete
A képletek felrajzolásakor a klasszikus elvek szerint hét ősbolygóval, a klasszikus fényszögekkel és az alcabitiusi házrendszerrel dolgozom, figyelembe véve a terminusi és arculati méltóságokat is (triplicitás: dorotheusi rendszer, terminus: egyiptomi rendszer). A képletek felrajzolásához és az elemzéshez az Astrosky asztrológiai szoftvert használom.
A híd avatásának adatai:
Időpont: 1977.03.23. 10:00
Helyszín: Baltimore, Maryland, USA
Koordináták: 39° 12′ 58″ N, 76° 31′ 47″ W

A híd katasztrófájának adatai:
Időpont: 2024.03.26. 01:28:48
Helyszín: Baltimore, Maryland, USA
Koordináták: 39° 12′ 58″ N, 76° 31′ 47″ W

4. ÁBRA: A BALTIMORE-I FRANCIS SCOTT KEY HÍD katasztrófájának eseményKÉPLETE
A részesülési pont kiszámolása
A katasztrófára ráirányítva a figyelmet, a Halál pontját fogom kiszámolni a hídavatás képletében, mint a témához kapcsolódó részesülési pontot. Ezt a pontot nappali és éjszakai képlet esetén ugyanazzal a formulával számoljuk: a Hold és a nyolcadik ház foka közötti ívtávolságot kivetítjük a Szaturnusztól. A Hold jelzi a testet, a 8. ház csúcsa a halált, a Szaturnusz pedig a leromlást, a véget.
Ha ezt kiszámolom, azt kapom, hogy a Halál pontja a Kos 6°23’-en helyezkedik el. Pozíció szerint a X. ház legvégén, sarokházban áll. A pont jegyura a Mars, amely a Halak 2°45’-en áll, almuten ura pedig a Nap, a Kos 2°41’-en áll. A részesülési ponttal elvégzett további vizsgálataimat itt most nem részletezem.
A híd avatásának eseményképletébe berajzolom a Halál pontját, a Kos 6°23’-re. Ugyanennek az ábrának a külső részére felrajzolom a katasztrófa eseményképletét is. A belső ábrában fog szerepelni tehát a híd avatásának eseményképlete, a külső ábrában pedig a katasztrófáé. Nézzük meg, hogy milyen összefüggéseket találunk a két képlet között!
A két eseményképlet között négy asztrológiai összefüggés rajzolódik ki:
Első: A katasztrófa pillanatában Halál pont almuten ura, a Nap (Kos 6°02’), éppen rajta állt a Halál pontján (Kos 6°23’). Ez egy fokon belüli, egzakt együttállás!
Második: A katasztrófa pillanatában a Halál pont jegyura, a Mars (Halak 2°31’) éppen visszatért „radix”, azaz a hídavatás eseményképlete szerinti pozíciójába (Halak 2°45’). Ez is egy igen szoros, egzakt együttállás!

Harmadik: A katasztrófa pillanatában a képlet Aszcendense (Ikrek 20°40’) egzakt szembenállásba kerül a hídavatási képlet Aszcendensével (Nyilas 20°12’).
Negyedik: A katasztrófa pillanatában a képlet MC-je (Mérleg 10°36’) egzakt szembenállásba kerül a hídavatási képlet születési uralkodójával, a Merkúrral (Kos 10°17’).

Mennyire gyakoriak ezek az együttállások?
Nézzük végig, hogy a fent írt együttállások milyen gyakorisággal fordulnak elő, mire tudunk következtetni belőlük!
A Nap egy év leforgása alatt ér körbe az Ekliptikán, ennek megfelelően évente egy alkalommal, egy nap alatt halad el egy adott zodiákus fok felett. Részesülési pontok esetében ha nem fokon belüli együttállással, hanem egy 1,5°-2°-os félorbisszal dolgozunk, akkor az egy 3-4 napos időszakot jelöl évente.
A Mars esetében már más a helyzet. A Mars legsűrűbben 1 év 11 hónap alatt tér vissza a zodiákus egy ugyanazon fokára. Természetesen a Marsnak már vannak retrográd fázisai, amikor hátráló mozgást végez, ezek módosíthatják a visszatérésének az idejét. Az asztrológiai szoftverekkel már igen könnyen ki tudjuk számolni a Mars-visszatéréseket. Nézzük is meg, a 2024. március 26-i katasztrófát megelőzően mikor járt a Mars a Halak 2°45’-on, és mikor lesz a következő visszatérése? Mivel a két planéta visszatérésének egyidejűleg kell teljesülnie, nézzük meg azt is, hogy hol állt ekkor a Nap!
- 2020.05.17-én, a Nap ekkor a Bika 26°45’-en állt.
- 2022.04.18-án, a Nap ekkor a Kos 28°42’-en állt.
- 2024.03.26-án, a Nap ekkor a Kos 6°02’-en állt.
- 2026.03.05-én, a Nap ekkor a Halak 15°30’-en fog állni.
Látható, a Mars-visszatérések idején a Nap minden alkalommal más fokszámon tartózkodott. A híd avatásáig (1977) ha visszanézzük, a Mars-visszatérések idején a Nap összesen két alkalommal közelítette meg 10°-on belül a Halál pontját (Kos 6°23’), 1992-ben (Kos 11°09’) és 2009-ben (Halak 28°10’). Ám ekkor a Nap és a Halál pontja egymással nem állt konjunkcióban. Ha pedig előre tekintünk, a következő Mars-visszatérés időpontja, amellyel egy időben a Nap 3°-on belül megközelíti a Halál pontját, 2103. március 26-án lesz. A Nap ekkor a Kos 5°04’-en fog tartózkodni. Ez számunkra egy igen távoli időpont! Ezért a Halál pont és két urának a katasztrófa napján történt, fent bemutatott együttállását egy viszonylag ritka jelenségnek mondhatjuk!
Ha megnézzük a képlet leggyorsabban mozgó képletelemeit, a főtengelyeket (az Aszcendenst és az MC-t), akkor a baleset percre pontos időpontjára fogunk visszajelzéseket találni. Mivel a főtengelyek átlagosan 4 perc alatt haladnak előre 1 fokot a zodiákuson, mindkét főtengely együttes, egzakt szembenállása az alapképlet egy-egy meghatározó képletelemével, tökéletes visszajelzés a katasztrófa bekövetkezésének időpillanatára.
Következtetések
Az eseményképletek és a témaspecifikus részesülési pont vizsgálata alapján úgy gondolom, hogy az előzőekben az esemény jellegének megfelelő és időzítését tekintve pontos (napra illetve percre pontos) asztrológiai jelzések kerültek bemutatásra. A hídavatási képlettel alkotott összefüggések visszaigazolják a híd érintettségét a mostani balesetben.
A fent bemutatott jelzések ráirányítják a figyelmünket arra, hogy egy olyan esemény volt várható, amely a híd testében romlást, sérülést, megsemmisülést eredményezhet. Természetesen többféle asztrológiai technika állhat a rendelkezésünkre, amelyekkel komplex vizsgálatot végezhetünk. Jelen blogbejegyzéssel az volt a célom, hogy bemutassam, hogy egyetlen részesülési ponttal is képesek vagyunk egyértelmű jelzéseket találni.
Gulyás Kristóf
Facebook oldalam elérhetősége: Gulyás Kristóf asztrológus
Források:
- Francis Scott Key Bridge collapse – Wikipedia
- Francis Scott Key Bridge (Baltimore) – Wikipedia
- March 26, 2024 – Baltimore Key Bridge collapses after ship collision (cnn.com)
- Telex: Áramszünet volt a teherhajón, amelyik miatt összeomlott az egyik legforgalmasabb amerikai híd Baltimore-ban
- Index – Külföld – Összeomlott egy baltimore-i híd, miután nekiütközött egy teherhajó
- Baltimore-i hídkatasztrófa: újabb részletek derültek ki a balesetről és az áldozatokról – Portfolio.hu
Borítókép: